Argentina Gobierno. (2020). Síntesis de Información Estadísticas Universitarias 2018-2019. https://www.argentina.gob.ar/sites/default/files/sintesis_2018-2019_sistema_universitario_argentino_0.pdf
Balán, J. (2020). Expanding Access and Improving Equity in Higher Education: The National Systems Perspective. En S. Schwartzman (Ed.), Higher Education in Latin America and the Challenges of the 21st Century (pp. 59-75). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44263-7_3
Brunner, J. J., & Labraña, J. (2020). The Transformation of Higher Education in Latin America: From Elite Access to Massification and Universalisation. En S. Schwartzman (Ed.), Higher Education in Latin America and the Challenges of the 21st Century (pp. 31-41). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44263-7_3
Brunner, J. J. (2012). La idea de universidad en tiempos de masificación. Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES), III(7), 131-144.
Camou, A., Prati, M. y Sebastian Varela (Coord.) (2018). ¿Ya votaste? Experiencias de participación política de jóvenes estudiantes de la UNLP. Edulp.
Clark, B. (1983). The higher education system. Academic organization in cross-national perspective. University of California Press.
Davis, G. F. & Powell, W. W. (1992). Organization-environment relations. En M. D. Dunnette y L.M. Hough (Eds.) Handbook of industrial and organizational psychology (vol 3, 2nd ed.), (pp. 315-326). Consulting Psychologists.
Del Bello, J. (2020). Gobernanza universitaria en época de pandemia. En F. Ganga, Contreras, E. González Gil, O. L. Ostos Ortiz y M. A., Hernández Merchán (Ed. Académicos) Gobernanza universitaria Experiencias e investigaciones en Latinoamérica (pp. 96-116). Ediciones USTA.
De Vincenzi, (2020). Gobernanza 4.0 en la Educación Superior. Debate Universitario, 8(16), 1-15. http://portalreviscien.uai.edu.ar/ojs/index.php/debateuniversitario/rt/printerFriendly/235/238.
DiMaggio, P. J., & Powell, W. W. (1991). The iron cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organization fields. En W. W. Powel y P. J. DiMaggio (Eds.).The new institutionalism in organizational analysis (pp. 63-82). University of Chicago Press.
Fligstein, N. (2001). Organizations: Theoretical debates and the scope of organizational theory. En C. Calhoun, C. Rojek, y B. Turner (Eds.). The sage handbook of sociology. Sage.
García de Fanelli, A. y Adrogué, C. (2021). Brechas de equidad en el acceso a la educación superior Argentina. Páginas de Educación, 14(2), 28-51.
García de Fanelli, A. Adrogué, C. y Corengia, A. (2014). La investigación en las universidades privadas de la Argentina. Cambios tras las políticas de aseguramiento de la calidad y financiamiento competitivo, REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 12(3), 73-91.
García de Fanelli, A. (2005). Universidad, organización e incentivos. Desafío de la política de financiamiento frente a la complejidad institucional. Miño y Dávila-Fundación OSDE.
Gayle, V., Berridge, D. & Davies, R. B. (2003). Econometric Analysis of the Demand for Higher Education. Nottingham: Department for Education and Skills.
Kezar, A. (2018). “Organizational culture and its impact on partnering between community agencies and postsecondary institutions to help low-income students attend college”, Education and Urban Societ. SAGE.
Levy, D. (2004). The New Institutionalism: Mismatches with Private Higher Education’s Global Growth. http://www.albany.edu/~prophe/pu blication.htm
Mazzucato, M. (2016). El Estado emprendedor. Mitos del sector público frente al privado. RBA.
Milgrom, P., & Roberts, J. (1992). Economics, organization and management. Prentice-Hall.
Mintzberg, H. (2005). La estructura de las organizaciones. Ariel Economía.
Presidencia de la Nación Argentina. (2007). Decreto 310/07, Buenos Aires: Argentina.
Scott, R. (1992). Organizations: Rational, natural and open systems. Prentice Hall.
Scott, W. R., & Meyer, J. W. (1983). The organization of societal sectors. En J. W. Meyer y W. R. Scott (Eds.). Organizational environments: Ritual and rationality (pp. 129-153). Sage.
Strah, M. (2018). Creación de universidades nacionales (2007-2015): reconfiguración del sistema de educación superior argentino. Question, 1(60), e098. https://doi.org/10.24215/16696 581e098
Swyngedouw, E. (2005). Governance Innovation and the Citizen: The Janus Face of Governance-beyond-the-State. Urban Studies, 42(11), 1991–2006.
Weick, K. E. (1991). Educational organizations as loosely coupled systems. En R. Birnbaum (Ed.) Organization and governance in higher education: An ASHE reader series (pp.103-117). Ginn Custom Publishing.